poniedziałek, 24 czerwca 2013

Cała prawda o ... Ilona Felicjańska



Tytuł : Cała prawda o …
Autor : Ilona Felicjańska
Wydawnictwo : Harlequin
            Nazwisko Pani Ilony Felicjańskiej nie było mi oczywiście nieznane, ale o jej życiu, zawodzie, działalności, miałam jedynie mgliste pojęcie. Raczej kojarzyła mi się z niezbyt przeze mnie lubianym światem celebrytów, których głównym celem jest eksponowanie samych siebie, ujawnianie pikantnych szczegółów swojego życia, w myśl zasady „nieważne co o mnie piszą, byle pisali”. Po książkę „Cała prawda o …” sięgnęłam nie ze zwykłej ciekawości. Wiedziona przekonaniem, że osoba publiczna, znana, ma większe możliwości wpływania na postępowanie innych, że pewne wartości i przesłania bardziej dotrą do społeczeństwa niż słowa przeciętnego „Kowalskiego”, miałam nadzieję, że znajdę tu jakieś ważne przesłania czy wskazówki. I nie zawiodłam się. Wiele ważnych kwestii porusza Pani Ilona, burzy wiele mitów i stereotypów.
            Po pierwsze ukazując nam swoją drogę do sukcesu w branży modelingu i telewizyjnego show, skreśla przekonanie, że sukces jest możliwy tylko dzięki znajomościom, nepotyzmowi, powiązaniom. Okazuje się, że zakompleksiona, nikomu nie znana dziewczyna z jakiejś tam małej miejscowości, tak wiele może osiągnąć dzięki pracy, determinacji, czasami odrobinie szczęścia. Widzę tu również ważne informacje dla młodych dziewczyn chcących zostać modelkami – nic nie zdobędzie się tylko „na ładne oczy”, potrzeba ogromnej pracy i wytrwałości by coś osiągnąć.
            Po drugie, z odwagą i szczerością opisuje Pani Felicjańska, jak tryb życia osoby znanej i lubianej, doprowadził do uzależnienia się od alkoholu oraz trudną, nieraz beznadziejną, ale wytrwałą walkę o wyjście z nałogu. Wskazuje pułapki i zagrożenia wynikające z „bywania na świeczniku”, co też obala pewne nasze wyobrażenia o wspaniałym życiu gwiazd, o ich bogactwie i bezgranicznej szczęśliwości. Przynajmniej moje myślenie w tym względzie bardzo się zmieniło.
            No i po trzecie pojawiają się wątki poznawcze dotyczące osoby autorki : rozczarowanie małżeństwem, wyobcowanie ze środowiska, ciągła walka o poprawę wizerunku, bardzo rozbudowana i niestety mało ogółowi znana działalność charytatywna.

Cieszę się, że zdecydowałam się przeczytać tę książkę. Jest interesująco napisana w formie wywiadu-rzeki, treść jest ciekawa, pokazuje zarówno jasne jak i ciemne strony życia kobiety z pierwszych stron gazet. Oczywiście są i „smaczki”, i skandale, ale wszystko napisane jest z dużą kulturą i wrażliwością, bez zbędnej przesady i atakowania innych.
Myślę, że z przyjemnością przeczytają tę książkę osoby chcące dowiedzieć się czegoś z życia gwiazd, ale nie z kolorowej prasy „sensacyjnej”, ale z dobrej i ciekawej książki. A młode dziewczyny pragnące iść w ślady Pani Ilony Felicjańskiej, być może po zapoznaniu się z jej losami, same unikną kosztownych błędów i rozczarowań.
            Natomiast Pani Ilonie życzę, by po tych chudych latach przyszły te tłuste, i by w jej życiu było jak najwięcej radosnych i optymistycznych momentów.

Pani Monice i Wydawnictwu Harlequin za możliwość przeczytania i zrecenzowania tej książki bardzo dziękuję.
 

3 komentarze:

  1. Piękna recenzja Olu.
    Też nigdy nie interesowało mnie życie celebrytów, ale widzę, że tę pozycję warto poznać.
    Zaciekawiłaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam. Bardzo ciekawa książka :)
    Jeśli interesuje cię moje zdanie o niej to zapraszam do przeczytania recenzji:
    http://recenzje-ksiazek-patricia.bloog.pl/id,337344087,title,Ilona-Felicjanska-Cala-prawda-o-recenzja,index.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Do czytających bloga Oli:
    Z przykrością zawiadamiam Was, że Ola niestety odeszła od nas 03.07.2013r :(

    [*]

    OdpowiedzUsuń